Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) podaje prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na 2013 rok. Prognoza zakłada wzrost przychodów do 76,62 mln zł i EBITDA w wysokości ponad 4mln zł.
|
Prognoza na okres 12 miesięcy zakończony 31.12.2013 |
Okres 12 miesięcy zakończony 31.12.2012 |
Okres 12 miesięcy zakończony 31.12.2011 |
|
Przychody ze sprzedaży |
76 624 |
68 539 |
72 684 |
|
EBITDA |
4 028 |
-4 091 |
4 625 |
|
Zysk (strata) brutto |
2 325 |
-11 312 |
4 700 |
|
Korekta wyniku brutto o dokonane odpisy aktualizujące: |
||||
Odpisy aktualizujące |
0 |
-11 052 |
1 817 |
|
Skorygowany zysk (strata) brutto |
2 325 |
-260 |
2 883 |
Strata finansowa wykazana w sprawozdaniu finansowym za 2012 rok jest bezpośrednią konsekwencją zmian w organizacji i wynika z odpisów aktualizujących należności, jak również odpisów aktualizujących związanych z utratą wartości aktywów finansowych, w tym udziałów w spółkach zależnych oraz pożyczek i obligacji udzielonych w latach 2008 - 2010 w celu finansowania działalności inwestycyjnej.
Przesłanką sporządzenia prezentowanej prognozy jest zakończenie procesu repozycjonowania i restrukturyzacji grupy kapitałowej PMPG. Celem prowadzonych działań było przede wszystkim ustabilizowanie pozycji PMPG jako wydawcy mediów opiniotwórczych w świetle zmian strukturalnych zachodzących na rynku mediów oraz reklamy, który, jak szacuje m.in. Equinox Polska, wobec przedłużającej się niekorzystnej tendencji do redukcji budżetów przez międzynarodowe koncerny oraz słabnącego popytu krajowego, może stracić 4-5 %. Na rynku magazynów spadek może sięgnąć około 5-10 %.
W ocenie Zarządu, efekty przeprowadzonych w ramach restrukturyzacji zmian w postaci redukcji kosztów, optymalizacji procesów biznesowych, usprawnienia procesu zarządzania i koncentracji działań na głównych aktywach, są widoczne już w wynikach finansowych za IV kwartał 2012 roku i pozwalają na prognozowanie poprawy sytuacji finansowej całej Grupy.
Prognozowany wzrost przychodów jest wynikiem m.in. dokonanej w końcu 2012 r. inwestycji w nowy tytuł o wysokim potencjale przychodowym, jakim jest „Tygodnik Lisickiego – Do Rzeczy”. Wykorzystanie do rozwoju pisma funkcjonującej już infrastruktury administracyjnej i sprzedażowej pozwoli na wykorzystanie efektu synergii i uzyskanie wyższej rentowności niż w przypadku każdego tytułu z osobna. Jednocześnie prognoza uwzględnia, że wobec zmian zachodzących na rynku mediów, przychody z tradycyjnej działalności wydawniczej będą wykazywały niższą zyskowność.
Przy sporządzeniu prognozy, która zakłada dodatni wynik finansowy (bez operacji jednorazowych), uwzględniono następujące czynniki i założenia:
A. Niezależne od Emitenta:
- kurs euro na poziomie 4,3 PLN
- zmienność i rozwój rynku mediów, z uwzględnieniem rosnącej roli nowych mediów
- konkurencyjność na rynku tygodników opinii, których obecnie ukazuje się w Polsce 12
- spadek na rynku reklamy prasowej
B. Podlegające wpływowi ze strony Emitenta:
- konserwatywne planowanie finansowe
- zasada „underpromise – overdeliver”
- spółki AWR WPROST, wydawca tygodnika WPROST, oraz Orle Pióro, wydawca „Tygodnika Lisickiego – Do Rzeczy” pozostają głównymi aktywami Grupy PMPG
- w ramach grupy w sposób organiczny rozwijane są aplikacje internetowe oraz aplikacje mobilne wspierające rozwój głównych aktywów prasowych
- właściwa identyfikacja trendów i zjawisk na rynku mediów oraz wybór najbardziej perspektywicznych i efektywnych kosztowo kierunków rozwoju.
Zarząd podmiotu dominującego monitoruje realizację prognozy skonsolidowanych wyników finansowych grupy kapitałowej PMPG poprzez system raportów miesięcznych i kwartalnych. Ocena możliwości realizacji prognozowanych wyników zamieszczana jest w półrocznych raportach okresowych przekazywanych do publicznej wiadomości. Korekta prognozy dokonywana będzie na podstawie decyzji Zarządu i przekazywana raportem bieżącym.
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/grupa-kapitalowa-pmpg-pozytywna-prognoza-2013